- Příspěvky: 81
- Obdržená poděkování 0
×
Kontrolní komise
Otevřený dopis KK
- marian.kamenicky
- Autor tématu
- Offline
- Expert Boarder
Méně
Více
11 roků 2 měsíců zpět #87
od marian.kamenicky
marian.kamenicky vytvořil/a téma: Otevřený dopis KK
Váženi členové kontrolní komise,
vzhledem k tomu, že v poslední době se množí faktury, které vystavuje f. OptimCare SVJ, mi to nedalo a podíval jsem se na to, za co platíme.
Oprava a rozhýbaní uzávěru teplé studené vody, výměna ucpávek a zprovoznění bytových uzávěrů v bytě paní .......... cena: 2717,-Kč.Uzávěr na teplou a studenou vodu stojí cca 100,-Kč. Tedy náklady na materiál 200Kč.OptimCare má v nabídce 200,-Kč/hod+ doprava 200,-Kč. Dohromady je to celkem 600,-Kč. Je to ale práce tak na 15,-min. Na to, že je to drahé, jsem upozornil již p. Veverkovou, kdy se výměna prováděla u ní v bytě a stálo to 1890,-Kč. Opravu prováděl p. Sobotka.
Ostatní faktury jsem neprověřoval. Musel bych se podívat na místo a provést kontrolu. Zarážející je ale i to, za co OptimCare fakturuje? Revize plynu, elektra, hubení mravenců, likvidaci materiálu, oprava zámků atd. To má na vše oprávnění?
OptimCare má SMLOUVU O SPRÁVĚ SPOLEČNÝCH ČÁSTÍ DOMU A POZEMKU, ale ne na údržbu a servis. Jestli by to mělo fungovat tak, že bude vykonávat i údržbu a servis, tak jsme tam kde jme byli s SBD, kde p. Kroh byl správcem a zároveň pověřeným vlastníkem a vystavoval objednávky sám sobě a zároveň to celé kontroloval.
Dále me zarazila faktura od p. Ing. Kvítka ve výši 42.000,-Kč za inženýrské práce. Byl jsem ujištěn celým výborem (mimo p.Novotného), že vše je v pořádku. Nechci to dlouze rozebírat, ale jo to práce tak za 1.000Kč za jeden vchod. A i to je hodně drahé. Kdybych to měl platit ze svých peněz, tak bych tuto práci zadal studentovi průmyslovky. Ten by to udělal za dva dny a odměna by byla max. 4.000,-Kč, ještě by mi děkoval za přivýdělek a účel by to splnilo stejně. Argumentace výboru, jak je to krásně udělané, není na místě. Cedulky jsou pověšeny v technickém podlaží, kam celý rok nikdo nechodí. Navíc zažehlení A4 do folie stojí 12,-Kč.
Vrcholem všeho ale je, že do dnešního dne f. OptimCare neudělal vyúčtování dlouhodobé zálohy. Dotazem u p. Veverkové mi bylo vysvětleno, že se výbor SVJ snaží šetřit kde se dá, papír je drahý a tak se dělat nebude. Jako kdybych slyšel p. Karfíkovou.
Neočekával jsem, že za dva a půl roku budeme opět tam, kde jsme byli za vedení p.Krohem a p. Karfíkové.
Máte návrh na nějaké opatření, aby se zamezilo zbytečnému plýtvání peněz vlastníků bytů?
Pro začátek by možná stačilo, kdyby někteří členové výboru vrátili telefony OptimCare a začali vykonávat svoji funkci ke prospěchu těch, kterými byli zvoleni a kterými jsou placeni. Telefony jim určitě SVJ proplatí a bude to x násobně levnější, než x násobně přeplácet zakázky.
Děkuji za pochopení a jsem s pozdravem za levnější a kvalitnější bydlení.
Kamenický
Vážený pane Ing. Kamenický,
po návratu z dovolené a po projednání v KK s Ing. Pokorným (JUDr. Švabíková t.č. na dovolené)
reagujeme na Váš mail ze dne 24. 9.t.r., který se týká především fakturace od správcovské firmy OptimCare s.r.o.
V příloze Vám zasílám zápis KK z 20. 6. 2013 s odkazem na bod 5, který se týká kontroly faktur.
Vzhledem k tomu, že Vaše výhrady směřují především k výši a rozsahu fakturovaných položek , bohužel jsme nuceni konstatovat, že reakce výboru SVJ k přípomínkám KK k některým cenovým záležitostem byla negativní (např. diskutovaná výše ceny v nové smlouvě s firmou T-mobile) a bylo tak zpochybněno zasahování KK do stanovení a odsouhlasení smluvních cen s tím, že tyto záležitosti jsou zásadně v rozhodovací pravomoci výboru, který nese za to i příslušnou odpovědnost.
Pokud jde o Vaše tvrzení, kdy současnou situaci srovnáváte se stavem za působení SBD, je v rozporu.
Měl byste si uvědomit z á s a d n í rozdíl v tom, že SBD jako oprávněný vlastník disponovalo i s finančními prostředky SVJ , což současný správce OptimCare, s.r.o. nemá umožněno a dosud všechny platby jsou posuzovány a odsouhlaseny výborem SVJ.
S pozdravem za KK:
I. Smetáčková
vzhledem k tomu, že v poslední době se množí faktury, které vystavuje f. OptimCare SVJ, mi to nedalo a podíval jsem se na to, za co platíme.
Oprava a rozhýbaní uzávěru teplé studené vody, výměna ucpávek a zprovoznění bytových uzávěrů v bytě paní .......... cena: 2717,-Kč.Uzávěr na teplou a studenou vodu stojí cca 100,-Kč. Tedy náklady na materiál 200Kč.OptimCare má v nabídce 200,-Kč/hod+ doprava 200,-Kč. Dohromady je to celkem 600,-Kč. Je to ale práce tak na 15,-min. Na to, že je to drahé, jsem upozornil již p. Veverkovou, kdy se výměna prováděla u ní v bytě a stálo to 1890,-Kč. Opravu prováděl p. Sobotka.
Ostatní faktury jsem neprověřoval. Musel bych se podívat na místo a provést kontrolu. Zarážející je ale i to, za co OptimCare fakturuje? Revize plynu, elektra, hubení mravenců, likvidaci materiálu, oprava zámků atd. To má na vše oprávnění?
OptimCare má SMLOUVU O SPRÁVĚ SPOLEČNÝCH ČÁSTÍ DOMU A POZEMKU, ale ne na údržbu a servis. Jestli by to mělo fungovat tak, že bude vykonávat i údržbu a servis, tak jsme tam kde jme byli s SBD, kde p. Kroh byl správcem a zároveň pověřeným vlastníkem a vystavoval objednávky sám sobě a zároveň to celé kontroloval.
Dále me zarazila faktura od p. Ing. Kvítka ve výši 42.000,-Kč za inženýrské práce. Byl jsem ujištěn celým výborem (mimo p.Novotného), že vše je v pořádku. Nechci to dlouze rozebírat, ale jo to práce tak za 1.000Kč za jeden vchod. A i to je hodně drahé. Kdybych to měl platit ze svých peněz, tak bych tuto práci zadal studentovi průmyslovky. Ten by to udělal za dva dny a odměna by byla max. 4.000,-Kč, ještě by mi děkoval za přivýdělek a účel by to splnilo stejně. Argumentace výboru, jak je to krásně udělané, není na místě. Cedulky jsou pověšeny v technickém podlaží, kam celý rok nikdo nechodí. Navíc zažehlení A4 do folie stojí 12,-Kč.
Vrcholem všeho ale je, že do dnešního dne f. OptimCare neudělal vyúčtování dlouhodobé zálohy. Dotazem u p. Veverkové mi bylo vysvětleno, že se výbor SVJ snaží šetřit kde se dá, papír je drahý a tak se dělat nebude. Jako kdybych slyšel p. Karfíkovou.
Neočekával jsem, že za dva a půl roku budeme opět tam, kde jsme byli za vedení p.Krohem a p. Karfíkové.
Máte návrh na nějaké opatření, aby se zamezilo zbytečnému plýtvání peněz vlastníků bytů?
Pro začátek by možná stačilo, kdyby někteří členové výboru vrátili telefony OptimCare a začali vykonávat svoji funkci ke prospěchu těch, kterými byli zvoleni a kterými jsou placeni. Telefony jim určitě SVJ proplatí a bude to x násobně levnější, než x násobně přeplácet zakázky.
Děkuji za pochopení a jsem s pozdravem za levnější a kvalitnější bydlení.
Kamenický
Vážený pane Ing. Kamenický,
po návratu z dovolené a po projednání v KK s Ing. Pokorným (JUDr. Švabíková t.č. na dovolené)
reagujeme na Váš mail ze dne 24. 9.t.r., který se týká především fakturace od správcovské firmy OptimCare s.r.o.
V příloze Vám zasílám zápis KK z 20. 6. 2013 s odkazem na bod 5, který se týká kontroly faktur.
Vzhledem k tomu, že Vaše výhrady směřují především k výši a rozsahu fakturovaných položek , bohužel jsme nuceni konstatovat, že reakce výboru SVJ k přípomínkám KK k některým cenovým záležitostem byla negativní (např. diskutovaná výše ceny v nové smlouvě s firmou T-mobile) a bylo tak zpochybněno zasahování KK do stanovení a odsouhlasení smluvních cen s tím, že tyto záležitosti jsou zásadně v rozhodovací pravomoci výboru, který nese za to i příslušnou odpovědnost.
Pokud jde o Vaše tvrzení, kdy současnou situaci srovnáváte se stavem za působení SBD, je v rozporu.
Měl byste si uvědomit z á s a d n í rozdíl v tom, že SBD jako oprávněný vlastník disponovalo i s finančními prostředky SVJ , což současný správce OptimCare, s.r.o. nemá umožněno a dosud všechny platby jsou posuzovány a odsouhlaseny výborem SVJ.
S pozdravem za KK:
I. Smetáčková
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.